Fokus på sikkerhetsadferden i NCC

Lese original

5. september gjennomfører NCC Awareness day og retter i år fokuset på sikkerhetsadferden.
Ved å la ansatte reflektere over egen adferd ønsker NCC å styrke sikkerheten ytterligere i prosjektene rundt om i landet.

God sikkerhet i NCCs prosjekter krever at hele teamet sammen gjør sitt for å oppnå god sikkerhet. Under årets Awareness Day rettes fokuset på sikkerhetsadferden til den enkelte NCC-ansatt og hvordan vi fungerer i teamet. Alle 17 000 ansatte i NCC-konsernet stanser kl. 09:00 opp arbeidet og diskuterer sammen med arbeidskollegaer sikkerheten i prosjektet.

- Det er gjennom de små daglige tingene vi skaper den gode sikkerhetskulturen vi har. Den ønsker vi å videreføre og forsterke ytterligere. Gjennom gode diskusjoner ønsker vi å rette fokuset på vår adferd når vi er på våre bygg- og anleggsprosjekter. Vi må alle sammen, hele tiden, reflektere over vår sikkerhetsadferd. Awareness day er derfor en viktig dag for oss, sier HMS-sjef Morten Larsen i NCC Infrastructure.

I løpet av én time skal alle ansatte, både yrkesarbeidere, funksjonærer og ledere, gå gjennom et felles program hvor målet er skjerpet oppmerksomhet rundt sikkerhet.

-Én ulykke er én ulykke for mye. Derfor må vi hele tiden ha fokuset på sikkerheten og våre holdninger. Målet er urokkelig: Ingen skal skade seg på jobben. Her har alle involverte i prosjektene et ansvar for å bidra, sier Larsen.

NCC gjennomfører i år Awareness Day for 8. året på rad. Dagen er blitt en viktig dag i sikkerhetsarbeidet i NCC.

----

Ønsker redaksjonen å delta på Awareness Day? Ta kontakt med kommunikasjonssjef Tor Heimdahl.

For ytterligere informasjon, kontakt:

HMS-sjef NCC Infrastructure, Morten Larsen.
Mob: 915 78 062, morten.larsen@ncc.no

Kommunikasjonssjef NCC i Norge, Tor Heimdahl.
Mob: 951 30 693,
tor.heimdahl@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning på SEK 55 milliarder og over 17.800 ansatte i 2017. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.