Kjøpet av OKK Entreprenør er gjennomført

Lese original

OKK Entreprenør og NCC Construction signerte i dag avtalen som innbærer at NCC Construction overtar samtlige aksjer i OKK Entreprenør med datterselskaper.

- Vi gleder oss til å ønske våre nye kolleger og deres kunder velkommen til NCC. Nå starter vi integrasjonsarbeidet, og jeg er trygg på at kunder og ansatte vil oppleve en rekke positive effekter av at vi slår oss sammen. Kjøpet av OKK Entreprenør er i tråd med vår vekststrategi, og gjør NCC til en svært slagkraftig og spennende byggentreprenør på Østlandet, sier administrerende direktør Peter Gjørup i NCC Construction.

Konkurransetilsynet har godkjent kjøpet.

Kontakpersoner:
Administrerende direktør, Peter Gjørup, NCC Construction, tlf. 452 94 411.
Administrerende direktør, Erling Langeland, OKK Entreprenør, tlf. 951 91 633.
Kristian Sveen, talsperson for selger, tlf. 907 52 714.

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.