Manne Aronsson ny administrerende direktør for NCC Property Development AS

Lese original

NCC har ansatt Manne Aronsson som ny administrerende direktør for NCC Property Development i Norge. Aronsson tiltrer stillingen 20. januar.

- Jeg ser veldig frem til å kunne være med og utvikle NCC Property Developments virksomhet i Norge. Min ambisjon er å styrke markedsposisjonen vår ytterligere på lang sikt, sier Manne Aronsson.

Manne Aronsson har vært ansatt i NCC siden 2000. Han er for tiden konstituert landssjef for NCC Property Development Sverige og har tidligere vært regionssjef for Region Syd i Sverige. Aronsson har bred erfaring fra flere områder innenfor kommerisell eiendomsutvikling, både innenfor kontor, handel og logistikk.

Som administrerende direktør for NCC Property Development i Norge kommer Manne Aronsson til å inngå i ledergruppen for forretningsområdet NCC Property Development i Norden.

– Norge er et viktig marked for NCC Property Development, og vi har spennende prosjekter på gang i både Oslo og Stavanger. Jeg er overbevist om at Manne Aronsson kommer til å bidra sterkt til fremgang i Norge med sin lange erfaring, gode forretningsforståelse og sin lange merittliste innenfor lederskap, sier Carola Lavén, forretningsområdesjef for NCC Property Development.

Kontaktinformasjon:
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, telefon + 47 992 16 785.

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2012 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 7,4 milliarder kroner og har rundt 2 500 ansatte.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.