National Oilwell Varco ny leietaker i Stavanger Business Park

Lese original

National Oilwell Varco har signert leiekontrakt på 6 273 kvm i byggetrinn 1 av Stavanger Business Park som ferdigstilles i september 2013. Dermed er første byggetrinn fullt utleid.

Stavanger Business Parks første byggetrinn er på totalt 9 200 kvm. NCC Property Development skal utvikle ca 50 000 kvm fordelt på 5 byggetrinn. Konseptet bak Stavanger Business Park er å tilby kontorlokaler av varierende størrelse med en rekke felles sentrale servicetilbud som passer utmerket for både små, mellomstore og større virksomheter.

- Vi har plassproblemer i de bygningene vi disponerer i dag og hadde behov for å finne egnede lokaler i nærheten. Fleksibiliteten i Business Park konseptet passer oss utmerket. I tillegg har sentral beliggenhet på Forus og gode profileringsmuligheter vært viktige faktorer i vårt valg av nye kontorer, sier Director Operations Stavanger Odd-Terje Høie i NOV.

Stavanger Business Park miljøsertifiseres til BREEAM Very Good.

I tillegg til NOV flytter MDE, Kinnarps og NCC inn i nybygget i september.

- Vi er veldig fornøyde med at første byggetrinn nå er utleid. Utleiearbeidet i de kommende byggetrinnene er allerede godt i gang. Vi ser at fleksibiliteten i Business Park konseptet passer kontormarkedet på Forus utmerket, sier Jone Salte, Utviklingssjef i NCC Property Development.

Kontaktpersoner:

Utviklingssjef Jone Salte, NCC Property Development, 952 45 364
Administrerende direktør Rolf Thorsen, NCC Property Development, 901 19 373
Director Operations Stavanger Odd-Terje Høie, National Oilwell Varco, 902 07 538

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2012 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 7,4 milliarder kroner og har rundt 2 500 ansatte. NCC Property Development utvikler og selger kommersielle eiendommer i Norden, Baltikum og St. Petersburg.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.