NCC anerkjennes for dokumentert bærekraftarbeid

Lese original

En studie utført av Mistra Centre for Sustainable Markets (MISUM) ved Handelshøyskolen i Stockholm, plasserer NCC blant Sveriges 10 beste børsnoterte selskaper når det gjelder dokumentering av sitt bærekraftarbeid.

Studien "Walking the talk?" har sett nærmere på de 72 største børsnoterte selskapene i Sverige og hvordan de kommuniserer og dokumenterer sitt bærekraftarbeid.

-Det er svært gledelig å se at vårt tydelig målrettede arbeid faktisk gir resultater. De siste årene har vi satt oss mål og fulgt dem opp. Vi har gjort vårt bærekraftarbeid tydelig i flere ulike kanaler – NCCs årsrapport, våre nettsider, internblader, nyhetsbrev og ikke minst gjennom å snakke om hva vi faktisk gjør og hvilken effekt det gir, sier lederen for bærekraft i NCC, Christina Lindbäck.

Foruten NCC, er også H&M, Stora Enso, Atlas Copco, SCA, Volvo, Billerud Korsnäs, Ericsson, Media Millicom og SKF, blant de ti børsnoterte selskapene i Sverige som er best til å formidle hvordan selskapene konkret arbeider mot sine bærekraftmål. NCC er også blant de 25 prosent av selskapene i studien som har en person i ledergruppen med ansvar for bærekraft.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.