NCC asfalterer for Bergen og Flora

Lese original

NCC Industry ligger etter anbudsåpningene an til å vinne asfalteringskontrakter med Bergen kommune og Flora kommune.

- Vi er svært godt fornøyde med at vi nå ligger an til å vinne disse to kontraktene. Vi markerer med disse to oppdragene vår posisjon i markedet og vår evne til å levere gode løsninger som våre kunder finner attraktive, sier asfaltdirektør Joar Caspersen i NCC Industry.

Rammeavtale i Bergen

Rammeavtalen med Bergen kommune har en varighet på 2 år med opsjon for oppdragsgiver til å forlenge kontrakten i inntil ytterligere 2 år, totalt maksimalt 4 år. Årlig skal det asfalteres om lag 8 500 tonn på de kommunale veiene i Bergen.

Flora kommune

NCC er også innstilt til en ettårig asfaltkontrakt med Flora kommune. Kontrakten omfatter oppretting, asfaltering, vegmerking og fartsdempende tiltak. NCC har nå avtale med 26 kommuner og 2 interkommunale selskaper på Vestlandet.

- Vi har på Vestlandet fått god uttelling for det arbeidet vi har gjort med å tilby gode og effektive løsninger til kommunemarkedet. Vi ser frem til å gjøre vårt for at kommune-Norge skal få sikre veier med god fremkommelighet, sier Joar Caspersen.

Mediekontakt:

Joar Caspersen, Asfaltdirektør, NCC Industry
t: 458 65 178 e:
joar.caspersen@ncc.no

Stian Lyngsgård, Områdesjef, NCC Industry
t: 917 04 161 e:
stian.lyngsgard@ncc.no

Om NCC.  Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 16.000 ansatte i 2015. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.

Tags:

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no