NCC bygger 124 leiligheter i Oslo og Bergen

NCC Construction AS og NCC Bolig AS har besluttet å starte byggingen av i alt 124 leiligheter på Grefsenkollen i Oslo og i Apeltunlien i Bergen. Avtalene omfatter to atskilte totalentrepriser på til sammen 164 millioner kroner.

Prosjektet i Grefsenkollen omfatter 86 leiligheter som skal bygges i en 10 etasjers blokk på 13.000 kvm, med flott utsikt over hele Oslo-området. Totalentreprisen er på 120 millioner kroner. I tillegg kommer to etasjer med garasjeanlegg, som også skal romme parkering for eksisterende boliger på nabotomten. Byggearbeidet starter 1. april og skal være avsluttet i januar 2007. Apeltunlien i Bergen utgjør 38 leiligheter fordelt på tre små blokker. To av blokkene er på fire etasjer med 14 leiligheter i hver, ligger på toppen av garasjeanlegget med direkte atkomst til leilighetene med heis. Det tredje blokken har tre etasjer med ti leiligheter og heis. Totalentreprisen er på 44 millioner kroner.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.