NCC bygger Bergsodden sykehjem i Harstad

Lese original

NCC Construction er tildelt kontrakt på prosjektering og bygging av Bergsodden sykehjem for Harstad kommune. Kontrakten har en verdi på MNOK 168.

Prosjektet gjennomføres som en totalentreprise, der NCC Construction AS har ansvaret både for prosjektering og bygging.

Bygget har en grunnflate på 5.400 kvadratmeter, og planlegges oppført i 1-2 etasjer med et totalt areal på ca 8000 m2. Bygget er planlagt for totalt tre avdelinger, som hver inneholder tre bogrupper. Det er åtte enheter i hver bogruppe. Bergsodden ligger vakkert til omkranset av sjø mot nord, øst og sør.

NCC tilbyr byggherrer og fremtidige brukere i Nord-Norge fordelen ved å være både en lokal aktør med fast tilstedeværelse på flere sentrale plasser i Nord-Norge, med det å være en del av et stort nordisk konsern.

– Våre ingeniører og fagfolk har omfattende kompetanse fra en rekke prosjekter, som vi drar nytte av og kan ta med oss inn i samtlige av våre prosjekter. I dette prosjektet vil vi trekke inn interne ressurser med ledende kompetanse innen blant annet miljø, elektro, VVS og virtual design and construction (VDC), sier distriktssjef Tor Nordstrøm i NCC.

Arbeidene starter høsten 2012, og skal ferdigstilles senest i løpet av mai 2014.

Kontaktpersoner:
Distriktssjef Tor Helge Nordstrøm, NCC Construction, tlf. 907 80 986
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. 992 16 785

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og har rundt 2 500 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.