NCC bygger bo- og servicesenter i Moss

Lese original

NCC Construction Norge skal bygge et bo- og servicesenter for Moss kommune. Oppdraget er verdt ca 67 millioner kroner.

Byggeprosjektet omfatter oppføring av Skoggata Bo og Servicesenter i Moss sentrum med fem etasjer og 52 leiligheter. I tillegg inngår tekniske rom, servicesenter, kontorer og utomhusarealer. Bygget blir på totalt 5900 m2 og får fasade i tegl.

- Vi gleder oss til å sette i gang byggingen og lage et nytt og godt bo- og servicesenter for eldre i Moss, sier distriktssjef Svend-Harald Maalen i NCC Construction.

Kontrakten om bygging er inngått med Moss kommune ved Moss Kommunale Eiendomsselskap KF. Byggetid er ca 16 måneder med oppstart i april 2011.

Kontaktpersoner
Distriktssjef Svend-Harald Maalen, distriktskontor Sarpsborg, tlf.: +47 +47 995 92 508.
Kommunikasjonssjef Cato A. Mørk, tlf.: +47 924 55 663.

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2010 hadde NCC i Norge en omsetning på 5,3 milliarder kroner og rundt 1 700 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.