NCC bygger en strekning på Kolsåsbanen

NCC Construction AS har fått ansvaret for å bygge strekningen mellom Lysakerelva og Tjernsrud på Kolsåsbanen i Bærum kommune.

Avtalen er inngått med Kollektivtransportproduksjon AS og er verdt 82 millioner kroner. Prosjektet er en av flere delstrekninger på den nye t-banen til Kolsås. Arbeidet omfatter grunnarbeider og fundamentering på t-banen samt ny Jar stasjon. Strekningen er på ca. 1 km. - Vi gleder oss til å ta fatt på denne jobben, og til å være med på å bygge den nye Kolsåsbanen, sier prosjektleder Sven H. Movold i NCC Construction AS. Arbeidet starter umiddelbart og vil pågå frem til februar 2010.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.