NCC bygger Finnsnes ungdomsskole

Lese original

NCC Construction skrev i dag kontrakt med Lenvik kommune på prosjektering og bygging av ny ungdomsskole på Finnsnes. Kontraktssummen er på MNOK 200.

Nybygget skal gi plass til 350 elever fra 8. – 10. klasse, samt 45 ansatte. I tillegg skal det bygges en flerbrukshall som også skal brukes til aktiviteter utenom skoletid, samt ett svømmebasseng.

Bygget er på 7 500 kvadratmeter og bygges over to etasjer formet som en bue, for å skjerme mot vær og vind. Skolen vil bli liggende relativt sentrumsnært og med nærhet til barneskolen.

Planlegging og prosjektering starter umiddelbart og planlagt overlevering er våren 2015.

– Vi er meget fornøyde med å ha fått dette prosjektet i havn. På forsommeren ferdigstiller vi prosjektet Kunnskapsparken på Finnsnes, så dette sikrer god kontinuitet for oss, sier distriktssjef Tor Helge Nordstrøm i NCC.

Distriktssjef Tor Helge Nordstrøm, NCC Construction, tlf. +47 907 80 986
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. + 47 992 16 785

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2012 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 7,4 milliarder kroner og har rundt 2 500 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.