NCC bygger for Forsvaret

NCC Construction AS skal oppføre et nytt kontorbygg på fire etasjer for Forsvarets Forskningsinstitutt på Kjeller. Avtalen er inngått med Forsvarsbygg Utvikling Øst, og er på 28 millioner kroner ekskl. mva.

Oppstart for prosjektet er i mai i år, og byggingen vil pågå frem til april i 2010. Rundt 10 egne ansatte vil jobbe på prosjektet, noen flere i perioder.

- Vi har bygget en rekke ganger for Forsvarsbygg før, og vi setter stor pris på at vi får tilliten til å oppføre dette bygget, sier distriktssjef Henning Sørlie i NCC Construction.

Det nye bygget sammenkobles med to eksisterende bygg. Etter innflytting inngår riving av to bygninger i kontrakten.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.