NCC bygger Fornebu Arena til 425 millioner kroner

NCC Construction AS inngår avtale til en verdi av ca. 425 millioner kroner med Fornebu Arena AS om bygging av en kombinert fotballstadion og arena for store arrangementer.

Byggingen starter i februar 2007. Arenaen skal tas i bruk for fotball i oktober 2008, men de øvrige nærings- og idrettsarealene skal stå klar i mars 2009.

Stadionanlegget vil ha en kapasitet på inntil 15.000 tilskuere under fotballkamper, mens det vil bli plass til 25.000 mennesker under andre arrangementer. Totalt skal det bygges nærings- og idrettsarealer på 22.000 kvm.

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no