NCC bygger Fornebu Arena til 425 millioner kroner

NCC Construction AS inngår avtale til en verdi av ca. 425 millioner kroner med Fornebu Arena AS om bygging av en kombinert fotballstadion og arena for store arrangementer.

Byggingen starter i februar 2007. Arenaen skal tas i bruk for fotball i oktober 2008, men de øvrige nærings- og idrettsarealene skal stå klar i mars 2009.

Stadionanlegget vil ha en kapasitet på inntil 15.000 tilskuere under fotballkamper, mens det vil bli plass til 25.000 mennesker under andre arrangementer. Totalt skal det bygges nærings- og idrettsarealer på 22.000 kvm.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.