NCC bygger forretningslokale til 34 mill. kroner for Møller Bil Eiendom AS

NCC har inngått en hovedentreprisekontrakt med Møller Bil Eiendom om bygging av nytt forretningslokale for Audi, i Kanalveien 5 i Bergen. Kontrakten er på ca 34 MNOK.

Bygget er på ? etasjer og ? kvm og skal huse både nye og brukte biler av merket Audi samt et merkeverksted. Bygget oppføres i samsvar med Audis konsept, som innebærer store flater av glass og stål. NCC skal selv oppføre garasjekjelleren, for øvrig vil store deler av oppdraget utføres i underentrepriser. - Det blir et spennende bygg som vil markere seg langs søndre innfartsåre til Bergen, sier prosjektansvarlig Tor Gleditsch. Oppdraget gir arbeid til ca. ? av NCCs ansatte. I tillegg vil det bli engasjert en rekke underentreprenører, hovedsakelig fra det lokale markedet Prosjektet starter opp i mai 2002 og har en beregnet byggetid på 12 måneder. For ytterligere informasjon: Distriktssjef Trygve Mo, tlf 55 59 98 37 / 918 37 413 Prosjektleder Tor Gleditsch, tlf 55 59 98 36 / 950 57 284 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no