NCC bygger hotell i Østbanebygget

Lese original

NCC Construction Norge skal bygge nytt hotell i Østbanebygget ved Oslo Sentralstasjon på oppdrag av Rom Eiendom AS. Oppdraget er verdt ca. 175 millioner kroner.

- Vi fikk oppdraget på bakgrunn av løsningsforslag, kompetanse og gjennomføring. Sammen med Rom Eiendom og konsulenter har vi videreutviklet prosjektet for å finne gode løsninger i byggeprosessen. Nå gleder vi oss til å sette i gang med et spennende og krevende byggeoppdrag på en ærverdig bygning, sier distriktssjef Marius Tunstad i NCC Construction.

NCC har over lenger tid jobbet med og utviklet prosjektet sammen med Rom Eiendom, i hard konkurranse med andre entreprenører. Byggeoppdraget gjennomføres som et partneringprosjekt, det vil si at kunden og NCC jobber tett sammen i hele byggeprosessen.

Hotellet i Østbanebygget får rundt 170 rom, og er en blanding av rehabilitering av tre eksisterende bygninger og nybygg, til sammen nesten 7500 m2. Den gamle fasaden skal beholdes som i dag. Choice Hotels Scandinavia skal drive hotellet under navnet Comfort Hotel Grand Central.

Oppstart for prosjektet blir i løpet av kort tid og byggingen skal avsluttes våren 2012. Ordren registreres i 4. kvartal 2010.

Distriktssjef Marius Tunstad, NCC Construction, bygg Oslo, tlf. +47 977 90 209.
Kommunikasjonssjef Cato A. Mørk, NCC Construction, tlf. +47 924 55 663.

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2009 hadde NCC i Norge en omsetning på 4,9 milliarder kroner og rundt 1 800 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.