NCC bygger hotell i Østbanebygget

Lese original

NCC Construction Norge skal bygge nytt hotell i Østbanebygget ved Oslo Sentralstasjon på oppdrag av Rom Eiendom AS. Oppdraget er verdt ca. 175 millioner kroner.

- Vi fikk oppdraget på bakgrunn av løsningsforslag, kompetanse og gjennomføring. Sammen med Rom Eiendom og konsulenter har vi videreutviklet prosjektet for å finne gode løsninger i byggeprosessen. Nå gleder vi oss til å sette i gang med et spennende og krevende byggeoppdrag på en ærverdig bygning, sier distriktssjef Marius Tunstad i NCC Construction.

NCC har over lenger tid jobbet med og utviklet prosjektet sammen med Rom Eiendom, i hard konkurranse med andre entreprenører. Byggeoppdraget gjennomføres som et partneringprosjekt, det vil si at kunden og NCC jobber tett sammen i hele byggeprosessen.

Hotellet i Østbanebygget får rundt 170 rom, og er en blanding av rehabilitering av tre eksisterende bygninger og nybygg, til sammen nesten 7500 m2. Den gamle fasaden skal beholdes som i dag. Choice Hotels Scandinavia skal drive hotellet under navnet Comfort Hotel Grand Central.

Oppstart for prosjektet blir i løpet av kort tid og byggingen skal avsluttes våren 2012. Ordren registreres i 4. kvartal 2010.

Distriktssjef Marius Tunstad, NCC Construction, bygg Oslo, tlf. +47 977 90 209.
Kommunikasjonssjef Cato A. Mørk, NCC Construction, tlf. +47 924 55 663.

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2009 hadde NCC i Norge en omsetning på 4,9 milliarder kroner og rundt 1 800 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.