NCC bygger i Asker

NCC Construction Norge skal bygge et kombinasjonsbygg bestående av kontorer, lager og parkering i Asker kommune. Oppdragsgiver er Gjerdrum Eiendom AS og kontraktssummen er på 130 millioner kroner.

Bygget blir på ca. 13 400 kvadratmeter og ligger i Nye Vakåsvei 14 i Asker kommune, rett ved E18 ved avkjøringen til Holmen. Byggetiden er beregnet til 17 måneder med forventet oppstart 1. februar 2010. - Gjerdrum Eiendom og NCC har jobbet i god dialog med Asker kommune, og vi er veldig fornøyde med at vi nærmer oss oppstart av prosjektet. Vi setter umiddelbart i gang med prosjektering og planlegging av bygget, sier distriktssjef Gunnar Ulvestad i NCC. Rundt 15 til 20 NCC-ansatte vil jobbe med bygget. Prosjektet ordremeldes i 4. kvartal.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.