NCC bygger kai i Florø

NCC Construction Norge skal bygge en ny kai på Botnastranda Industriområde. Området er en forlengelse av Oljeforsyningsbasen Fjordbase i Florø. Avtalen er inngått med Flora Hamn KF og er verdt ca. 45 millioner kroner.

Kaien skal brukes av Fjordbase, samt av Flora Hamn som en offentlig kai. Kaien er 150 m lang og er fundamentert til fjell med stålrørspeler. Det skal fylles ca. 85.000 m3 stein bak kaien og asfalteres et område på ca. 15.000 m2.

- Vi er allerede i gang med byggingen av to kaier ved Vestbase i Kristiansund, og arbeidet med den nye kaien passer godt inn i ordresituasjonen vår, sier prosjektleder Tore Årberg, ved NCCs prosjektkontor i Florø.

Arbeidet starter omgående og ferdigstilles i løpet av mai 2011.

Kontaktpersoner:
Prosjektleder Tore Årberg, region anlegg Vest, tlf + 47 952 11 861, e-post tore.arberg@ncc.no
Kommunikasjonssjef Cato A. Mørk, tlf. + 47 924 55 663, e-post: cato.mork@ncc.no

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2009 hadde NCC i Norge en omsetning på 4,9 milliarder kroner og rundt 1 800 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags:

kai

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.