NCC bygger kai i Kristiansund

NCC Construction Norge har inngått en avtale verdt ca. 40 millioner kroner med Birken & Co om å utføre betongarbeidene på to kaier på Oljeforsyningsbasen Vestbase i Kristiansund.

Kaiene er beregnet på supplybåter og kjettinghandteringsfartøy. Hver kai er 80 meter lang med en RO-RO rampe i enden. Under hver rampe er det flere kjettingkasser i betong, som blir prefabrikkert på land. Arbeidene starter opp i midten av mars og ferdigstilles innen desember 2010. NCC vil ha ca. 20 ansatte i virksomhet ved anlegget i Kristiansund.

Tags:

kai

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.