NCC bygger kai på Fjordbase i Florø

NCC Construction Norge har inngått en avtale med Fjordbase AS om å bygge kai på oljeforsyningsbasen Fjordbase i Florø. Kontrakten er verdt ca. 20 millioner kroner.

Kaien skal brukes i forbindelse med økt aktivitet ved basen og i Nordsjøen. Den blir 90 m lang og er fundamentert til fjell med stålrørspeler. NCCs arbeid omfatter fundamentering og betongarbeider.

- Vi er allerede godt i gang med bygging av en kai på Botnastranda i samme område og derfor passer denne jobben godt inn i vår ordresituasjon, sier prosjektleder Tore Årberg ved NCCs prosjektkontor i Florø.

Arbeidet starter omgående og ferdigstilles sommeren 2011.

Kontaktpersoner:
Prosjektleder Tore Årberg, anlegg distriktskontor Vest, tlf + 47 952 11 861, e-post tore.arberg@ncc.no
Kommunikasjonssjef Cato A. Mørk, tlf. + 47 924 55 663, e-post: cato.mork@ncc.no

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2009 hadde NCC i Norge en omsetning på 4,9 milliarder kroner og rundt 1 800 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.