NCC bygger nytt bilanlegg for Møller i Bergen

Lese original

NCC Construction har skrevet totalentreprisekontrakt med Litleåsveien Næringsbygg AS, om bygging av nytt bilanlegg for Møller i Åsane. Kontraktssummen er på 54,5 millioner.

Det nye bygget vil bestå av verksted, hovedetasje med salgshall, parkeringskjeller og mezzanin-etasje med kontorer. Samlet bruttoareal blir 4700 kvadratmeter.

- I dette prosjektet vil vi benytte oss av den erfaringen NCC allerede har rundt bygging av eiendom for Møller, sier distriktssjef Christian Flølo Geithus i NCC.

NCC bygger for øyeblikket også nytt serviceskolebygg på Skedsmo, og rehabiliterer Skedsmo Bilsenter. Begge prosjektene er for Møller BilEiendom AS.

Prosjektleder for Møller Åsane, Kjell Eri i NCC, legger til:

- Nå skal vi først rive det gamle verksted og salgshallen, før vi bygger det opp på nytt.

Arbeidene ved Møller Åsane startet i mai og ferdigstilles i juni 2013.

Grønn byggeplass

Fra 1. januar 2012 er alle nye byggeplasser i NCC Construction ”grønne byggeplasser”. Grønn byggeplass setter blant annet krav til energieffektive løsninger, effektiv avfallshåndtering og bruk av kjemiske produkter.

- Grønn byggeplass er et viktig virkemiddel i vår visjon om å være det ledende selskapet innen bærekraftig utvikling – økonomisk, sosialt og miljømessig, sier leder for Miljø og energi i NCC Construction, dr.ing Sigrid Strand-Hanssen.

Kontaktpersoner:
Distriktssjef Christian Flølo Geithus, NCC Construction, tlf. 951 39 268
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. 992 16 785

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.