NCC bygger om to fergeleier i Nordland

NCC Construction Norge skal bygge om to ferjekaier på Bognes og en ferjekai i Lødingen i Nordland fylke. Oppdragsgiver er Statens vegvesen Region Nord, og kontraktssummen er 26 millioner kroner.

Arbeidene omfatter blant annet ombygging av brubåsene slik at disse blir tilpasset nye ferjekaibruer. I tillegg skal fenderveggene på to av kaiene forlenges. - Dette sikrer arbeid for en del av våre mannskaper gjennom vinteren, og vi er glade for å ha fått dette oppdraget i et fortsatt stramt marked, sier distriktssjef Tor Nordstrøm. Arbeidene vil starte opp om kort tid, og skal være avsluttet i mai 2010.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.