NCC bygger på Sundvolden Hotel

NCC Construction AS har inngått en avtale med Sundvolden Hotel i Hole kommune om å bygge et nybygg i tre deler. Avtalen har en verdi på 71 millioner kroner.

Prosjektet består av tre delbygg, og omfatter 82 gjesterom, garasje, møte- og konferanselokaler samt en kulvert mellom den nye delen av hotellet og den gamle.

- Vi gleder oss til å ta fatt på jobben, og er klare til å starte umiddelbart, sier distriktssjef Gunnar Ulvestad i NCC Construction AS.

Byggingen vil pågå frem til juli 2010, og rundt 15 – 20 NCC ansatte vil være involvert i prosjektet. I tillegg vil NCC bruke en rekke underentreprenører og leverandører til en del av arbeidet.

NCC Construction vil med denne avtalen ha to prosjekter pågående i distriktet, etter at selskapet startet opp med byggingen av det nye Ringeriksbadet på Helgelandsmoen tidligere i år.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.