NCC bygger politihuset i Bærum

NCC Construction AS har inngått en partneringavtale til en verdi av 174 millioner kr med Entra-selskapet Kjørboparken AS om bygging av nytt politihus i Bærum.

Det er bl.a. Bærum politistasjon, som hører til Asker og Bærum Politidistrikt, som skal flytte inn i det nye bygget som også vil omfatte rehabiliterte lokaler. Innflyttingen skal skje i første kvartal 2009. Arbeidet starter nå i høst.

Det nye kontorbygget med garasjeanlegg blir på 4600 kvm. NCC skal dessuten rehabilitere de to eksisterende kontorbyggene på til sammen 7500 kvm.

For ytterligere informasjon kontakt:
Geir Skoglund, distriktssjef Region Oslo Bygg, tlf.: +47 913 33 484
Øyvind Kvaal, dir. for Kommunikasjon og Samfunnskontakt, tlf.: +47 900 76 910

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.