NCC bygger Porthuset på Nedre Elvehavn i Trondheim for 113 MNOK

NCC har inngått en totalentreprisekontrakt med Porthuset AS (50% Nedre Elvehavn AS og 50% Møller Eiendomspartner) om bygging av hotell og boliger på Nedre Elvehavn i Trondheim. Kontrakten er på ca. 113 MNOK eks. mva.

Prosjektet er på totalt 12.000 m2, og omfatter bygging av hotell med 155 rom for Scandic, 55 funksjonelle leiligheter, næringsarealer og parkeringskjeller. NCC har i samarbeid med kunden og arkitektkontoret Pir II utviklet prosjektet, som får en sentral plassering på Nedre Elvehavn - Trondheims ”Aker Brygge”. Porthuset AS har i sine forhandlinger med NCC spesielt lagt vekt på selskapets kompetanse for totalentrepriser og gjennomføringsevne. Prosjekt startes opp umiddelbart og ferdigstilles sommeren 2003. For ytterligere informasjon: Johan Arnt Vatnan, distriktssjef NCC, tel. 73 98 51 04/995 61 569 Carl Fredrik Ekker, regiondirektør NCC, tel. 73 98 5135/913 41 354 Jarle Lysklett, adm.dir. Nedre Elvehavn AS, tel.73 83 12 43/906 12 454 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 3,5 Mdr NOK. Antall ansatte er ca 3.500.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.