NCC bygger Porthuset på Nedre Elvehavn i Trondheim for 113 MNOK

NCC har inngått en totalentreprisekontrakt med Porthuset AS (50% Nedre Elvehavn AS og 50% Møller Eiendomspartner) om bygging av hotell og boliger på Nedre Elvehavn i Trondheim. Kontrakten er på ca. 113 MNOK eks. mva.

Prosjektet er på totalt 12.000 m2, og omfatter bygging av hotell med 155 rom for Scandic, 55 funksjonelle leiligheter, næringsarealer og parkeringskjeller. NCC har i samarbeid med kunden og arkitektkontoret Pir II utviklet prosjektet, som får en sentral plassering på Nedre Elvehavn - Trondheims ”Aker Brygge”. Porthuset AS har i sine forhandlinger med NCC spesielt lagt vekt på selskapets kompetanse for totalentrepriser og gjennomføringsevne. Prosjekt startes opp umiddelbart og ferdigstilles sommeren 2003. For ytterligere informasjon: Johan Arnt Vatnan, distriktssjef NCC, tel. 73 98 51 04/995 61 569 Carl Fredrik Ekker, regiondirektør NCC, tel. 73 98 5135/913 41 354 Jarle Lysklett, adm.dir. Nedre Elvehavn AS, tel.73 83 12 43/906 12 454 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 3,5 Mdr NOK. Antall ansatte er ca 3.500.

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no