NCC bygger tak på Bislett

Våren 2010 vil Bislett stadion få et permanent tak på hovedtribunen. NCC Construction Norge setter i høst i gang arbeidet med taket, på oppdrag av Idrettsetaten i Oslo kommune.

Kontrakten er på 23 millioner kroner og arbeidet vil pågå fra høsten i år til april i 2010. I tillegg til selve taket må det gjøres tilpasninger på bygninger og anlegget. Det nye taket blir tilsvarende taket som er på motsatt side av arenaen. - NCC bygde nye Bislett stadion, og vi er veldig fornøyde med nå å få fullføre arbeidet utvendig ved å bygge tak over hovedtribunen, sier regiondirektør Håkon Tjomsland. I 2004 til 2005 bygde NCC i løpet av ett år nye Bislett stadion på oppdrag av Oslo kommune. Flere av NCC-medarbeiderne som var med i dette prosjektet vil også være med i denne byggeperioden.

Tags:

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no