NCC bygger tak på Bislett

Våren 2010 vil Bislett stadion få et permanent tak på hovedtribunen. NCC Construction Norge setter i høst i gang arbeidet med taket, på oppdrag av Idrettsetaten i Oslo kommune.

Kontrakten er på 23 millioner kroner og arbeidet vil pågå fra høsten i år til april i 2010. I tillegg til selve taket må det gjøres tilpasninger på bygninger og anlegget. Det nye taket blir tilsvarende taket som er på motsatt side av arenaen. - NCC bygde nye Bislett stadion, og vi er veldig fornøyde med nå å få fullføre arbeidet utvendig ved å bygge tak over hovedtribunen, sier regiondirektør Håkon Tjomsland. I 2004 til 2005 bygde NCC i løpet av ett år nye Bislett stadion på oppdrag av Oslo kommune. Flere av NCC-medarbeiderne som var med i dette prosjektet vil også være med i denne byggeperioden.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.