NCC bygger tilbygg til Rennesøy skole

NCC har inngått kontrakt på nytt tilbygg på Rennesøy skole. Samlet verdi på kontrakten er ca. 11 mill. kroner eks. mva.

Rennesøy kommune og NCC har inngått avtale om å bygging av et nytt bygg tilknyttet den eksisterende skolen på Vikevåg. Bygget skal inneholde skolekjøkken, klasserom og mediatek, og blir på ca. 1000 kvm. grunnflate. Det er valgt yttervegger/fasader i tre og deler av veggene blir forblendet med teglstein. Bygget blir moderne og framtidsrettet, med vannbåren varme i gulvet. Det skal også installeres systemer for styring av ventilasjonen i skolerommene. NCC er totalentreprenør for prosjektet og Arkipartner AS er arkitekt. For ytterligere informasjon: Tor Arne Aalbotsjord, prosjektansvarlig, tel. 51 81 78 57 / 480 06 814 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 3,5 Mdr NOK. Antall ansatte er ca 3.500.

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no