NCC bygger tunnel på Sunnmøre

NCC Construction Norge skal rehabilitere og forlenge Streketunnelen i nærheten av Hellesylt i Stranda kommune. Arbeidet utføres for Statens vegvesen, har en verdi av 111 millioner kroner og omfatter også flere andre tiltak.

Riksvei 60 fra Røyr til Hellesylt i Møre og Romsdal skal sikres for ras. Streketunnelen og omkringliggende arbeid er ett av flere prosjekter vegvesenet utfører på strekningen. NCC Construction skal rehabilitere 740 meter i den eksisterende Streketunnelen og forlenge den med ca 1200 meter. I tillegg skal det gjøres utbedringer og omlegging av veier, bygges to betongkulverter og lages 800 meter rasvoller. - Dette er en oppgave vi gleder oss til å ta fatt på. Vi synes det er viktig å kunne bidra med å gjøre den rasutsatte veien sikrere for trafikantene, sier distriktssjef Knut Liavaag, i NCC Construction. Oppstart er i slutten av september og arbeidet skal være utført i juni 2011.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.