NCC bygger tunnelportaler på Senja

Lese original

NCC Construction har skrevet kontrakt med Statens vegvesen om bygging av tunnelportaler til Ballesvikskartunnelen i Torsken kommune. Kontraktssum er på ca. 27 millioner kroner.

Det skal bygges to betongportaler på henholdsvis 63 og 43 meter. Det skal i tillegg støpes ett betongbygg på 70 kvadratmeter i en nisje i tunnelen.

NCC har i en egen entreprise bygget selve tunnelen som ble overlevert like før nyttår.

- Vi er tilfredse med å kunne videreføre samarbeidet med Statens vegvesen på også dette oppdraget, sier distriktssjef Tor Nordstrøm i en kommentar.

Arbeidene vil starte umiddelbart og skal ferdigstilles i september 2013.

Distriktssjef Tor Helge Nordstrøm, NCC Construction, tlf. 907 80 986
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. 992 16 785

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og har rundt 2 500 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.