NCC Construction tilpasser organisasjonen

NCC Construction Norge reduserer antall ansatte med 200 personer, på grunn av et sterkt redusert byggmarked.

- Siden i fjor høst har det vært en spesiell og tilstrammet situasjon i markedet. Spesielt gjelder dette oppdrag for private aktører om næringsbygg. Innen anleggsvirksomheten er situasjonen bra. Totalt sett er situasjonen likevel slik at vi må redusere antall ansatte, sier adm. dir. i NCC Construction Norge, Peter Gjørup.

Rundt 200 personer, både funksjonærer og yrkesarbeidere blir berørt. Selskapet vil etter dette ha rundt 1250 ansatte.

- Det er selvsagt svært uheldig at ansatte nå må forlate selskapet, men vi anser det som helt nødvendig slik markedet har utviklet seg, sier Gjørup.

NCC Construction Norge omsatte for 6 milliarder kroner i 2008 og har virksomhet innen bygg og anlegg.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.