NCC får ny kontrakt for bybanen i Bergen

NCC Construction AS har inngått avtale til en verdi av 90 millioner kr med Bergen kommune om bygging av en ny etappe for bybanen. Kontrakten omfatter strekningen mellom Danmarksplass og Fabrikkgaten.

- Dette er den tredje NCC-kontrakten for bybaneprosjektet, og den samlede verdien av arbeidet er nå oppe i 553 millioner kroner. Vi er svært fornøyd med at Bergen kommune har valgt NCC til å gjennomføre en så stor del av prosjektet, sier distriktssjef Henning Simonsen.

NCC er allerede godt i gang med arbeidet i Strømmen og på strekningen mellom Fantoft og Nesttun. Traseen for den nye strekningen starter utenfor Forum kino og går gjennom krysset på Danmarksplass frem til Fabrikkgaten.

Arbeidet består i omlegging av eksisterende vann- og avløpsledninger og opparbeidelse av fundament for sporleggingen. Virksomheten på den nye strekningen starter nå i mai og vil pågå frem til november 2009.

Samlet utgjør NCCs kontrakter omkring halvparten av bybanens lengde og selskapet vil ha opp mot 200 mann i arbeid på det meste.

Kontaktpersoner:

Henning Simonsen distriktssjef Region Anlegg, distrikt Vest, tlf. +47 916 94 799
Øyvind Kvaal, seniorrådgiver, tlf. +47 900 76 910

Samtlige pressemeldinger fra NCC finner du på www.ncc.no

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.