NCC forlater Snøhvit-prosjektet

I februar inngikk Statoil og NCC en intensjonsavtale om utbygging av Snøhvit. På grunn av tidsforskyvninger i prosjektet er denne intensjonsavtalen sagt opp, da NCC og Statoil ikke har blitt enige om en ny pris.

- Statoil ville ikke gi NCC full kostnadskompensasjon for kortere og mer ugunstig byggeperiode. Med bakgrunn i NCCs krav til lønnsomhet i våre forretninger, har det ikke vært mulig å bli enige om en ny pris, sier Espen A. Pay, administrerende direktør i NCC. Snøhvit-utbyggingen er blitt forsinket på grunn av ESAs undersøkelser. Denne forsinkelsen medfører at NCC ville fått både en kortere og en mer ugunstig byggeperiode. For ytterligere informasjon: Espen A. Pay, adm.dir., tlf 22 98 69 99 / 913 10 517 Sigurd Knudsen, sjef for informasjon og samfunnskontakt, tlf 22 98 69 03 / 959 08 166 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no