NCC forlater Snøhvit-prosjektet

I februar inngikk Statoil og NCC en intensjonsavtale om utbygging av Snøhvit. På grunn av tidsforskyvninger i prosjektet er denne intensjonsavtalen sagt opp, da NCC og Statoil ikke har blitt enige om en ny pris.

- Statoil ville ikke gi NCC full kostnadskompensasjon for kortere og mer ugunstig byggeperiode. Med bakgrunn i NCCs krav til lønnsomhet i våre forretninger, har det ikke vært mulig å bli enige om en ny pris, sier Espen A. Pay, administrerende direktør i NCC. Snøhvit-utbyggingen er blitt forsinket på grunn av ESAs undersøkelser. Denne forsinkelsen medfører at NCC ville fått både en kortere og en mer ugunstig byggeperiode. For ytterligere informasjon: Espen A. Pay, adm.dir., tlf 22 98 69 99 / 913 10 517 Sigurd Knudsen, sjef for informasjon og samfunnskontakt, tlf 22 98 69 03 / 959 08 166 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.