NCC fortsetter å sponse friidrett

NCC i Norge fortsetter å støtte barne- og ungdomsarbeidet til Norges Fri-idrettsforbund.

- NCC synes det er viktig å bidra til positive og sunne aktiviteter blant barn og unge. Og vi er veldig fornøyde med å kunne være med å bygge opp morgendagens friidrettsprofiler, sier Petter Moe, direktør for Forretningsutvikling og Strategi. NCC har sponset barne- og ungdomsarbeidet i Norges Fri-idrettsforbund siden 2004. Hovedarrangementene er regionmesterskapene NCC-lekene, NCC Friidrettens dag og NCC Sommerleir. Rundt 15 000 barn i 300 klubber deltar hvert år på disse arrangementene. - Friidrett utøves over hele Norge, i likhet med NCCs virksomhet. Det er positive og sunne verdier i friidretten, noe vi også er opptatt av i NCC, sier Moe. Med avtalen er NCC en av hovedsponsorene til Norges Friidrettsforbund. Avtalen løper over inntil fem år og gir NCC profileringsmuligheter samt mulighet til å bruke friidrettsutøvere i profilering og i arrangementer. - Vi er veldig fornøyd med at NCC fortsetter å støtte barne- og ungdomsarbeidet til Norges Fri-idrettsforbund. Det er veldig viktig for satsingen fremover, sier generalsekretær Kjetil Hildeskor. Den 5. og 6. september arrangeres regionmesterskapet NCC-lekene på Osterøy, Lillestrøm og Stjørdal.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.