NCC Industry arrangerte nettverkssamling for kvinner

Lese original

NCC Industry samlet nylig alle de kvinnelige ansatte ute i produksjon. NCC har som mål å få flere kvinnelige medarbeidere, og nettverkssamlingen skal bidra til en sterkere tilhørighet til organisasjonen.

Til stede på samlingen i Drammen var det rundt 20 kvinner, som jobber med alt i fra asfaltutlegging, maskinførere, kontrollør på asfaltlaboratoriet og distriktssjef for asfaltproduksjon.

Dette er andre gang NCC arrangerer nettverkssamling for kvinner i NCC Industry, og for adm. Direktør Joar Caspersen er det viktig å jobbe for et bredere mangfold i NCC Industry.

- Vi er helt avhengig av god og allsidig arbeidskraft i NCC. Det er ingen hemmelighet at det er for få kvinner i vår bransje, og vi i NCC ønsker helt klart å gjøre noe med denne balansen, sier Caspersen.

Han mener det skal ikke være noe grunn for at stein- og asfaltbransjen skal være mer tilrettelagt mannlige arbeidere, så for han er det viktig å få ut historiene om de kvinnelige medarbeiderne vi har i selskapet.

- Målet med samlingen er at de som jobber ute i produksjon skal treffes og bli bedre kjent, og samtidig ønsker vi innspill på hvordan vi kan tiltrekke oss flere kvinner i bransjen, sier Caspersen

Arbeidsklær for kvinner
På samlingen var leverandøren av arbeidsklær invitert for å vise fram sin kolleksjon for arbeidsklær designet for kvinner. Her fikk alle mulighet til å prøve de ulike modellene, og samtidig gjøre bestillingen for vintergarderoben. Senere var det omvising på NCC sitt eget asfaltlaboratorium av labsjefen Mona Teigen.

Distriktssjef for asfaltproduksjon Øst, Anne Cecilie Løvheim, avsluttet nettverkssamlingen med å fortelle om sin vei og de mulighetene hun har fått i NCC Industry.

-Jeg har jobbet med mye forskjellig i NCC, alt fra HR til prosjektstøtte. For 2 år siden fikk jeg mulighet til å jobbe som distriktssjef for asfaltproduksjon, og jeg har ikke angret et sekund på avgjørelsen. Jeg har verdens beste kollegaer, og jobber i en bransje med høyt tempo og nye utfordringer. Selv om jeg er veldig fornøyd med mine kollegaer, skulle jeg gjerne sett at flere jenter og kvinner velger denne bransjen, oppfordrer Anne Cecilie Løvheim.

Bildetekst:
Omlag 20 personer deltok på samling for kvinner i NCC Industry.
I løpet av dagen ble det også tid til et besøk på NCC Industry sitt laboratorium i Drammen hvor Labsjef Mona Teigen gav en innføring i hvilke tjenester laboratoriet leverer.

Kommunikasjonssjef NCC i Norge, Tor Heimdahl.
Mob: 951 30 693,
tor.heimdahl@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett av Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning på SEK 55 milliarder og over 17.800 ansatte i 2017. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på NCC sin bransjeblogg for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.