NCC kjøper maskinentreprenøren Carl C Fon AS

Lese original

NCC Construction Norge har inngått en intensjonsavtale om å kjøpe maskinentreprenøren Carl C Fon AS. Selskapet med base i Vestfold er et meget godt etablert entreprenørselskap med rundt 100 ansatte og en årlig omsetning på ca 220 millioner kroner. Hovedvirksomheten er kommunaltekniske arbeider, veiarbeider samt drift og vedlikehold.

- Dette oppkjøpet er en del av NCCs vekstambisjon og styrker NCC gjennom viktig kompetanse og ressurser. Carl C Fon AS er et sterkt navn i Vestfold og et selskap med solid maskinentreprenørvirksomhet. Gjennom tidligere prosjektsamarbeid kjenner vi selskapet godt, i tillegg til at deres ønske om en satsning i årene framover er sammenfallende med våre. Jeg er derfor meget tilfreds med å kunne ønske de nye medarbeiderne velkommen på NCC-laget, sier administrerende direktør i NCC Construction, Peter Gjørup.

God løsning
Daglig leder i Carl C Fon AS, Jarle Hillestad, ser frem til å bli en del av NCC-systemet og til å bidra til NCCs planlagte vekst i anleggsmarkedet.

- Vi er veldig fornøyde med å få NCC som eiere i selskapet. Vi har tidligere samarbeidet i prosjekter, og det var avgjørende for oss at NCC har tilsvarende verdier og vekstambisjoner som Carl C Fon. Dette er en meget god løsning for begge selskap og vi kommer til å bli en spennende aktør i årene som kommer, sier Hillestad.

Selvstendig selskap
Carl C. Fon AS vil operere som et selvstendig selskap i bransjen og beholder navnet. De skal opprettholde og styrke sin posisjon i lokalmarkedet, og være med i NCCs satsning på infrastruktur i årene framover.

- Vi har fått den kompetansen og de ressursene i Vestfold som vi ønsket gjennom kjøpet av Carl C Fon AS. Selskapet har gode, kompetente og operasjonelt effektive medarbeidere, med kommersielt fokus. Vi har mye å lære av denne organisasjonen, samtidig som vi vil tilføre kompetanse fra vår organisasjon. Dette blir spennende framover, sier Håkon Tjomsland som har ansvaret for NCC Constructions anleggsvirksomhet i Norge.

Selgere av Carl C Fon AS er Carl Christian Fon, Jarle Hillestad og Terje Nilsen. Endelig avtale om kjøp inngås i løpet av mai og er blant annet betinget av godkjennelse fra konkurransemyndighetene.

Regiondirektør Håkon Tjomsland, NCC Construction, tlf +47 901 19 363.
Daglig leder Jarle Hillestad, Carl C. Fon AS, tlf +47 958 93 002.
Kommunikasjonssjef Cato A. Mørk, NCC Construction, tlf.: +47 924 55 663.

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2010 hadde NCC i Norge en omsetning på 5,3 milliarder kroner og rundt 1 700 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.