NCC kjøper pukkvirksomhet i Orkdal

NCC Roads AS har inngått avtale om å overta pukk- og grusvirksomheten til Mardahl-konsernet i Orkdal fra 1. november 2007.

Overdragelsen omfatter rettighetene til flere pukk- og grusforekomster i regionen, samt en betydelig maskinpark knyttet til pukkproduksjon. Tre ansatte i Mardahl Pukk følger med over til NCC Roads.

Bakgrunnen for kjøpet er at NCC Roads ønsker å utvide virksomheten innen pukk og grus, samt at selskapet ønsker å sikre tilgang på råstoff til egen asfaltproduksjon.

- Dette er et ledd i arbeidet med å styrke vår posisjon og aktivitet i Orkdalsområdet i Sør-Trøndelag, sier regionsjef Jakob Dahlø i NCC Roads Region Midt.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.