NCC-kontrakter for 62 millioner kr i Stavanger

NCC Construction AS bygger Storhaug idrettshall for Stavanger kommune og Kristianlystgården for Hetland Boligbyggelag. Oppdragene utgjør tilsammen 62 millioner kroner.

- Disse to prosjektene har stor betydning for vårt distriktskontor i Stavanger, siden de utgjør omkring 40% av budsjettert omsetning. Dette betyr at NCC i Stavanger nå befester seg som en god og konkurransedyktig totalentreprenør i distriktet, sier distriktssjef Ole Fjeldtvedt. Storhaug idrettshall ligger ved Midjord idrettsplass, får et areal på 2700 kvm (23x53 meter) og skal fungere både som bydelshus og flerbrukshus. I tillegg kommer garderobeavdeling og tribune i tillegg til møterom og rom for styrketrening. Selve hallen er delvis gravet ned i terrenget. Bygget er planlagt med vannbåren varme, og har en kostnadsramme på 22 millioner kroner og en byggetid på åtte måneder. Kristianlystgården vil bestå av i alt 42 leiligheter på 35-92 kvm. Prosjektet har en variert mix av små og store leiligheter, de fleste gjennomgående og med svært gode lysforhold. De minste leilighetene ligger i de nederste etasjene. De øverste etasjene får utsikt mot Gandsfjorden og fjellene. Leilighetene har parkering og boder i underetasjen. Gården får også 1000 kvm næringslokaler, som Hetland Boligbyggelag tar i bruk deler av til egen administrasjon. Prosjektet har en ramme på 40 millioner kroner, med en byggetid på 14 måneder. For ytterligere informasjon kontakt: Ole Fjeldtvedt, distriktssjef Bygg Stavanger, tlf. +47 51 81 78 55 eller +47 913 10 570 Øyvind Kvaal, sjef for kommunikasjon og samfunnskontakt, tlf. +47 900 76 910 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.ncc.no

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.