NCC Property Development med ny leietaker på Helsfyr Panorama

Nexans Norway AS flytter sitt hovedkontor til Helsfyr Panorama i Oslo

Nexans har tegnet 7 års leieavtale med NCC Property Development i deres nye kontorbygg Helsfyr Panorama. Eiendommen ligger vegg i vegg med Rica Helsfyr Hotell langs E6/Strømsveien. Helsfyr Panorama sto ferdig i april og er med sine 17 etasjer og unike beliggenhet et landemerke i Oslo. Nexans skal inn i 4 av etasjene. Innflytting skjer medio desember 2003. Dermed har NCC leid ut 2/3 av bygget på Helsfyr. Helsfyr Panorama huser også NCCs selskaper i Norge. NCC Property Development er en betydelig eiendomsutvikler i Oslo-området. Firmaet rendyrker rollen som utvikler og gjennomfører prosjektene i nært samarbeid med kunder og totalentreprenøren NCC Construction. Bryn-Helsfyr området er blant selskapets satsingsområder innen næringseiendom i Oslo, som fra før bl.a. har rehabilitert og utviklet FyrstikkByen på Helsfyr med 75.000 kvm. Selskapet satser bevisst på de utpregede kommunikasjonsknutepunktene i Oslo-området som Lysaker, Oslo sentrum og Helsfyr-Bryn. Kontaktpersoner: NCC Property Development v/adm. dir. Stein Haugbro, tlf.: 950 26 210 Nexans Norge AS v/informasjonssjef Kristin Hessen Olsen, tlf.: 908 74 208 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.ncc.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 3,5 mrd. NOK. Antall ansatte er ca. 2.800.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.