NCC rehabiliterer Freifjordtunnelen

NCC Construction AS har fått i oppdrag av Statens vegvesen å rehabilitere Freifjordtunnelen i Møre og Romsdal. Arbeidet har en verdi på 192 millioner kroner.

Oppstart for prosjektet blir i august 2009, og arbeidet vil pågå frem til desember 2010. - Vi er veldig godt fornøyde med å få oppdraget på rehabilitering av Freifjordtunnelen. Dette er en stor jobb som vi gleder oss til å jobbe med, spesielt med tanke på at det var NCC som i sin tid bygde tunnelen, sier distriktssjef Knut Liavaag. Riksvei 70 Freifjordtunnelen er en undersjøisk vegtunnel på 5 km, som ble åpnet for trafikk i august 1992. Tunnelen er en del av Krifast-sambandet, deler av hovedferdselsåren mellom Kristiansund og Molde. Eeg-Henriksen, som senere ble kjøpt av NCC, bygget i sin tid tunnelen. Tunnelen blir oppgradert til moderne standard, og det skal monteres ny vann- og frostsikring, elektrotekniske installasjoner og vifter. Arbeidet skal utføres parallelt med at trafikken avvikles. Av hensyn til arbeidsmiljøet i tunnelen og trafikkavvikling, må arbeidet utføres på kveld og natt. Ordren registreres i andre kvartal 2009.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.