NCC rehabiliterer og bygger om Radiofabrikken

NCC Construction AS har inngått partneringavtale med Kjeldsåsveien 161 Eiendom ANS til en verdi av omkring 78 millioner kr for ombygging av den gamle Tandberg Radiofabrikk på Kjelsås.

Det er totalt 16 000 kvm lokaler som skal rehabiliteres til lager, produksjonslokaler og kontorer. Deler av arealene skal ferdigstilles i desember i år, mens hele jobben skal være avsluttet i oktober 2008.

Arbeidet starter umiddelbart.

Det er helseutstyrsbedriften Axis AS som flytter inn i 12 000 kvm av de tradisjonsrike fabrikklokalene på Kjelsås. Bedriften starter med å installere sitt produksjonsutstyr rett etter sommerferien.

Kontaktpersoner:
Rune Holm, distriktssjef rehabilitering Region Oslo Bygg, tlf. +47 913 87 951
Øyvind Kvaal, dir. Kommunikasjon og Samfunnskontakt, tlf. +47 900 76 910

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.