NCC Selger Åsane Byggmesterforretning

NCC Construction AS har inngått avtale med Larsen Atterås og Brosvik AS (LAB) i Bergen om salg av alle aksjene i Åsane Byggmesterforretning AS.

Salget ventes å gi NCC Construction en bokført gevinst i tredje kvartal på 30 millioner kr. Overtagelsen skal etter planene skje i begynnelsen av september.

Åsane Byggmesterforretning har drevet sin virksomhet i Bergensområdet som heleid datterselskap i NCC siden 2000, og har opparbeidet en god posisjon i det lokale markedet. Omsetningen var på 120 millioner kr i 2006. Bedriften har 78 ansatte, og 65 av dem er tømrere.

Transaksjonen gjennomføres med forbehold om at Konkurransetilsynet ikke har innsigelser mot avtalen.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.