NCC selger Brynsengfaret 8-12 til Oslo kommune

Lese original

NCC Property Development AS har via sitt heleide datterselskap Brynseng Utvikling AS solgt eiendommen Brynsengfaret 8-12 til Oslo kommune for MNOK 172,5.

- Oslo kommune ønsker å bygge skole på tomten. Sammen med kommunen føler vi at vi har kommet frem til en god løsning for begge parter, sier administrerende direktør i NCC Property Development, Rolf Thorsen.

Salget vil ha resultateffekt i første kvartal 2013.

For ytterligere informasjon:
Administrerende direktør Rolf Thorsen, NCC Property Development, tlf. 901 19 373
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. 992 16 785

Se bilder i NCCs bildebank

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2012 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 7,4 milliarder kroner og har rundt 2 500 ansatte. NCC Property Development utvikler og selger kommersielle eiendommer i Norden, Baltikum og St. Petersburg.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.