NCC selger eiendom i Oslo for 195 mill. kroner

NCC Eiendom selger Hausmanns gate 17 i Oslo til Utdanningsforbundet for ca 195 mill. kroner. Salget gir en god utviklingsgevinst, og påvirker NCC-konsernets resultat i andre kvartal 2002.

NCC utvikler og bygger eiendommen, med totalt ca. 9.200 kvm. På eiendommen bygges et kontorbygg med 9 etasjer og parkeringsgarasje. Dette sammenbygges med en totalrenovert fabrikkbygning opprinnelig fra 1879. Mellom det gamle og nye bygget blir det en glassoverbygget lysgård. Eiendommen blir klar for innflytning i mars 2003. - Salget er del av vår strategi om raskest mulig å selge våre utviklingseiendommer. I dette tilfellet har vi også hatt anledning til å selge eiendommen nesten et år før den ferdigstilles, sier Stein Haugbro, adm.dir i NCC Eiendom AS. For ytterligere informasjon: Stein Haugbro, adm.dir. NCC Eiendom AS, tlf 22 98 69 55 / 950 26 210 Sigurd Knudsen, sjef for informasjon og samfunnskontakt, tlf 22 98 69 03 / 959 08 166 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no