NCC selger eiendom i Oslo for 195 mill. kroner

NCC Eiendom selger Hausmanns gate 17 i Oslo til Utdanningsforbundet for ca 195 mill. kroner. Salget gir en god utviklingsgevinst, og påvirker NCC-konsernets resultat i andre kvartal 2002.

NCC utvikler og bygger eiendommen, med totalt ca. 9.200 kvm. På eiendommen bygges et kontorbygg med 9 etasjer og parkeringsgarasje. Dette sammenbygges med en totalrenovert fabrikkbygning opprinnelig fra 1879. Mellom det gamle og nye bygget blir det en glassoverbygget lysgård. Eiendommen blir klar for innflytning i mars 2003. - Salget er del av vår strategi om raskest mulig å selge våre utviklingseiendommer. I dette tilfellet har vi også hatt anledning til å selge eiendommen nesten et år før den ferdigstilles, sier Stein Haugbro, adm.dir i NCC Eiendom AS. For ytterligere informasjon: Stein Haugbro, adm.dir. NCC Eiendom AS, tlf 22 98 69 55 / 950 26 210 Sigurd Knudsen, sjef for informasjon og samfunnskontakt, tlf 22 98 69 03 / 959 08 166 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.