NCC setter av en uke til sikkerhetsarbeid

Lese original

Fra 3. til 7. september bruker NCC Construction en hel uke til å sette økt fokus på helse, miljø og sikkerhet. HMS-uken involverer samtlige 2.000 ansatte, og i perioder vil arbeidet stanses helt på alle NCCs bygg-, anlegg og arbeidsplasser. HMS-uken vil bli brukt til refleksjoner, kurs og opplæring for å øke de ansattes sikkerhet.

- Det er avgjørende for den enkeltes trygghet at fokuset på HMS er høyt og at alle som jobber i eller for NCC har de riktige holdningene til sikkerhet. Derfor skal alle som er på våre bygg- og anleggsplasser engasjeres, både våre egne ansatte, innleid personell og underentreprenører. Sikkerhet er både et felles og et individuelt ansvar, og den enkelte medarbeiderens motivasjon og holdninger er avgjørende for å lykkes, sier Dag Henning Bredesen, HMS-sjef i NCC Construction.

Blant aktivitetene som blir gjennomført er diskusjoner om sikkerhetsmotivasjon og holdninger, besøk av trenere fra Norges Friidrettsforbund, fallsikringskurs, førstehjelp, kurs i riktig bruk av sikkerhetsutstyr og beredskapsøvelser.

NCC har en nullvisjon når det gjelder ulykker. På veien er det et delmål med H-verdi på under 4 inkludert underentreprenører. H-verdi viser hyppighet av arbeidsulykker som er så alvorlige at det medfører fravær fra arbeid/arbeidsplassen.

NCC Constructions H-verdi, inkludert underentreprenører, siste tolv måneder var 5,3. Så langt i år er H-verdien 4,3.

For ytterligere informasjon

HMS-sjef Dag Henning Bredesen, NCC Construction, tlf. 957 73 391
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen , NCC Construction, tlf. 992 16 785

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.