NCC skal bygge trinn 5 på Tou Park i Stavanger

Lese original

NCC har inngått kontrakt med byggherre Tou Park Trinn 5 AS om å bygge to nye bygg på Tou Park. Kontraktsummen er på MNOK 120.

Det nye byggetrinnet på Tou Park består av et kombinert bolig- og garasjeanlegg, og er   en del av den pågående og fremtidig utbyggingen på Siriskjær i Stavanger. Tou Park er beliggende i østre bydel, sentralt i byen. Prosjektet omfatter 2 bygg med totalt 66 leiligheter og parkering i underetasjen. Forventet byggestart er 1. juni i år, og byggetiden er 18 måneder.

- Dette er den tredje kontrakten vi har undertegnet med Runestad Investering AS i forbindelse med utvikling og bygging av Tou Park. Vi har et godt samarbeid og ser frem til leveranser og videre samarbeid i lang tid fremover, sier distriktssjef Rune Ophus i NCC Construction AS.

Fakta om prosjektet:
Byggherre: Tou Park Trinn 5 AS
Kontraktstype: Totalentreprise
Kontraktssum: NOK 120 mill. eks.mva.
Arkitekt: Alliance Arkitekter AS

Kontakpersoner:
Distriktssjef Rune Ophus, DK Stavanger, tlf +47 906 82 489
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. + 47 992 16 785.

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2010 hadde NCC i Norge en omsetning på 5,3 milliarder kroner og rundt 1 700 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.