NCC sprenger og planerer industriområdet til Snøhvit for 508 MNOK

NCC Norge og Statoil har undertegnet en intensjonsavtale vedrørende utsprenging og planering av industriområdet til Snøhvit-prosjektet på Melkeøya utenfor Hammerfest. Kontrakten har en verdi for NCC på 508 MNOK.

Snøhvit-prosjektet er et av de største anleggsprosjektene på land i Skandinavia. Oppdraget er meget omfattende og inneholder foruten utsprenging og planering, også mudring, bygging av kai, dokk og vanntunneler. En forutsetning for at prosjektet startes opp er at Stortinget, ved behandlingen i begynnelsen av mars, godkjenner Snøhvit-utbyggingen. Målsettingen er å starte anleggsarbeidene umiddelbart etter Stortingets behandling. - Vi har gode erfaringer fra lignende prosjekter, sier Hans Evensen, sjefsingeniør i NCC Norge. Planeringen av området er beregnet til å ta et år. Etter dette er det klart for installering av prosessanlegg og fire gasslagertanker. For ytterligere informasjon: Hans Evensen, sjefsingeniør i NCC Norge, tel 22 98 68 72/918 43 217 Sigurd Knudsen, sjef for informasjon og samfunnskontakt, tel 22 98 69 03 / 959 08 166 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 3,5 Mdr NOK. Antall ansatte er ca 3.500.

NCC er et av Norges største entreprenør- og eiendomsutviklingsselskap. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og rundt 2 000 ansatte. NCC er et datterselskap av NCC AB. NCC utvikler og bygger boliger, næringseiendommer, offentlige bygg, veier og annen infrastruktur. Selskapet vedlikeholder også veier og produserer asfalt, pukk og grus. NCCs største kundegrupper er stat, kommune, private utviklere og sluttbrukere som kjøper boliger. NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads och NCC Bolig. Mer informasjon på www.ncc.no