NCC starter bygging av Sanz Terrasse

Lese original

NCC Bolig har vedtatt byggestart for boligprosjektet Sanz Terrasse i Sandnes. Arbeidene på tomten er allerede i gang, og leilighetene forventes å være innflytningsklare 2. kvartal 2015.

Prosjektet består av tre terrasserte hus med 88 solrike leiligheter med vakker utsikt utover Gandsfjorden og Vågen. Leilighetene varier i størrelser fra 32-145 kvm fordelt på 2-4 rom. Alle leilighetene har store, solrike terrasser mot sør eller sørvest, der størrelsen varierer fra 9 -119 kvm.

- Det unike med Sanz Terrasse er at det er en meget stor variasjon av ulike leiligheter, hva angår størrelse og utforming, slik at det bør være noe for enhver smak, sier regionsjef Kjell Petter Solhaug i NCC Bolig. Prosjektet er godt mottatt i markedet og cirka 30 % av leilighetene er allerede solgt. Sanz Terrasse innehar de kvaliteter som dagens boligkjøpere ønsker. Vi ser virkelig frem til å komme i gang med byggingen, avslutter Solhaug.

Siden september har det pågått rivearbeider på de gamle bygningsmassene på tomten. Parallelt med rivearbeidene, er det også gjennomført bygningsmessige tilpasninger på de bygninger som skal bevares. Sanz Terrasse oppføres i hovedsak i plasstøpt betong, over en garasje med hulldekker. Fasadene vil bekles i en kombinasjon med fasadeplater og trekledning, som gir et moderne og harmonisk utseende.

NCC Construction skal oppføre prosjektet i totalentreprise.

- Vi er svært fornøyd med at vi igjen har igangsatt et boligprosjekt i regionen. At vi også kan bidra med et prosjekt til i egenregi gleder oss. Et spennende prosjekt med særegne kvaliteter som skiller seg ut i forhold til mange av de andre leilighetsprosjektene på markedet, sier distriktssjef i NCC Construction Rune Ophus.

Byggestart vil være medio desember 2012 og prosjektet er planlagt ferdigstilt 2. kvartal 2015.

Regionsjef Kjell Petter Solhaug, NCC Bolig, tlf. +47 995 17 295
Distriktssjef Rune Ophus, NCC Construction, tlf. +47 906 82 489

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2011 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 6,1 milliarder kroner og har rundt 2 500 ansatte.  NCC Bolig inngår i forretningsområdet NCC Housing. NCC Housing utvikler og selger boliger på utvalgte markeder i Norden, Tyskland, Baltikum og St. Petersburg.