Nordens største asfaltkontrakt til NCC

Lese original

NCC Industry har inngått avtale med AF Gruppen om asfaltering av veiprosjektet Arendal – Tvedestrand. Asfaltoppdraget er, med om lag 300 000 tonn asfalt, trolig det største asfaltprosjektet gjennomført i Norden.

Det 23 kilometer lange motorvei-prosjektet mellom Arendal og Tvedestrand gjennomføres av AF-Gruppen og 7. april ble det klart at NCC Industry fikk oppdraget med å levere asfalt til prosjektet.

- Vi er svært godt fornøyd med å få på plass denne avtalen med AF Gruppen. Dette en strategisk meget viktig kontrakt for oss, sier Asfaltdirektør Joar Caspersen i NCC Industry.

AF Gruppen sin prosjektleder Erik Frogner uttrykker stor tilfredshet med valget av Nordens største asfaltaktør NCC Industry som samarbeidspartner på E18 Arendal - Tvedestrand.

- Med omlag 300 000 tonn asfalt er dette trolig Norges største asfaltoppdrag og med knapp byggetid vil dette kreve det aller ypperste fra begge parter for å komme sikkert og tidsmessig i mål i dette oppdraget, sier Frogner.

20 000 tonn i år
Det blir dermed høy asfaltproduksjon på Sørlandet de kommende årene. 20 000 tonn skal asfalteres nå i år. Resten fordeles på to hektiske år i 2018 og 2019. I forbindelse med prosjektet setter NCC Industry opp en ny mobil asfaltfabrikk i anleggsområdet som sammen med eksisterende NCC-fabrikker på Sørlandet skal levere til veiprosjektet.

-Vi takker AF Gruppen for den tilliten de viser ved å gi oss dette asfaltprosjektet. Det er knapp tid, men vi har jobbet meget godt sammen med AF Gruppen for å få på plass en god produksjons- og gjennomføringsplan med sikkerhet i fokus, sier Caspersen.

Mediekontakt:

Tor Heimdahl, kommunikasjonssjef, NCC i Norge
t: 951 30 693 e: Tor.Heimdahl@ncc.no

Joar Caspersen, Asfaltdirektør, NCC Industry
t: 458 65 178 e: joar.caspersen@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 16.000 ansatte i 2015. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.

Tags: