Norsk Folkehjelp besøker Barnas Byggeskole

Barnas Byggeskole gir barn en annerledes sommerferie. 10. august skal barna jobbe med spennende byggeprosjekter, men får i tillegg besøk av Norsk Folkehjelp. Årets byggeprosjekt er byggingen av et hundehus som skal auksjoneres bort på TV-aksjonen  i oktober.

Norsk Folkehjelp vil få en befaring av byggeprosjektet og barna vil få et innblikk i Norsk Folkehjelps arbeid og TV-aksjonen.

NCC og Norsk Folkehjelp har et godt samarbeid og arbeidet med å bygge hundehuset har engasjert byggeskolen. Barna har jobbet godt noen dager med å bygge hundehuset og det skal overleveres Norsk Folkehjelp førstkommende fredag.

– Vi synes det er en fantastisk oppgave å få være med å bygge et hundehus som skal auksjoneres bort på årets TV-aksjon. Årets TV-aksjon skal samle inn penger til Norsk Folkehjelps arbeid for en minefri verden, der hunder har en viktig rolle. Det er vi glade for å kunne bidra til, sier Prosjektleder for byggeskolen Trude Wetaas.

Det er 6. året NCC arrangerer Barnas byggeskole som varer ut denne uken. Målet er å gjøre barn og unge interessert i bygg- og anleggsfaget, og med det skape interesse for bygg- og anleggsbransjen.

– Barnas Byggeskole skal gi barna en god opplevelse ved å bruke hendene til ekte håndverkerarbeid, slik at de har fått kjennskap til byggfagene når utdannelsen skal velges. Vi vil rett og slett øke interessen rundt faget, sier prosjektleder for byggeskolen i Oslo, Trude Wetaas.

Byggeskolen foregår på Lysaker i Oslo, og du kan lese mer om Barnas Byggeskole på www.ncc.no/byggeskole

Kontaktpersoner:
Prosjektleder for byggeskolen Trude Wetaas, tlf. + 47 480 25 705

Kommunikasjonssjef Tor Heimdahl, tlf. + 47 951 30 693

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2010 hadde NCC i Norge en omsetning på 5,3 milliarder kroner og rundt 1 700 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.