Ny områdesjef i NCC Infra Services Vest

Lese original

Trond Lomsøy er ansatt som områdesjef Vest i NCC Infra Services Norge.

Trond Lomsøy er 54 år og bosatt i Bergen, han startet opp i NCC 1. november. Trond Lomsøy er utdannet fra Sjøkrigsskolen, har 1.avd jus og holder på med en deltidsbasert masterutdanning i ledelse på BI. Han har lang ledererfaring fra blant annet HSD og Mesta. Han har siden 2009 vært administrerende direktør for Bergen Bydrift. – Jeg er takknemlig for tilliten NCC har gitt meg, og ser fram til nye utfordringer i et område jeg kjenner godt til. NCC er i en spennende situasjon nå, og ønsker å satse videre. Jeg er glad for å kunne bidra i denne utviklingen, sier Trond Lomsøy.

NCC Infra Service deler med dette det tidligere område Sør/Vest i to deler for å øke fokuset på vekst på Vestlandet innenfor divisjonens nye satsningsområder grunnarbeid og mindre anleggsprosjekter, samtidig som satsningen på drift og vedlikeholdskontraktene fortsetter. Fokuset på både på dagens kontrakter i Indre Ryfylke og Stord og de nye kontraktene som kommer fremover vil være stort. NCC Infra Services ser frem til sterkere lokal tilhørighet i ett område som NCC står sterkt både med NCC Civil Engineering, NCC Industry og NCC Building, målet er at vi skal bli ett positivt supplement til dagens aktiviteter i Vest. - Jeg er svært glad for at vi har rekruttert en slik erfaren og dyktig leder som Trond Lomsøy og har store forventninger til hans bidrag både i Vest og ikke minst i ledergruppen, sier direktør for NCC Infra Services Norge, Frank Mathillas.

Frank Mathillas, direktør NCC Infra Service

Mobil: +47 930 99 491
Mail: frank.mathillas@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 16,000 ansatte i 2015. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.