Ny regiondirektør ansatt i NCC Construction

Lese original

Svend-Harald Maalen (53) er ansatt som ny regiondirektør i NCC Construction, Region Oslo Bygg.

Maalen kommer i dag fra stilling som regiondirektør i Skanska, og han har tidligere vært distriktssjef i NCC Construction.

- Etter sammenslåingen med OKK Entreprenør i fjor har vi dannet en stor og slagkraftig byggvirksomhet på Østlandet. Jeg er glad Maalen har takket ja, til å lede vår virksomhet i Oslo-området og jeg ser frem til å arbeide sammen med ham, igjen, sier administrerende direktør Peter Gjørup i NCC Construction.

Maalen er utdannet bygningsingeniør og har lang og bred erfaring fra omfattende rehabiliteringsprosjekter, boligprosjekter og næringsbygg. Fra 1994 til 2011 var han ansatt i NCC Construction, hvorav de siste 12 årene som distriktssjef.

- Jeg kjenner NCC godt og ser store og interessante muligheter for NCCs virksomhet i Oslo-regionen. Med tidligere OKK integrert skal vi lære det beste av hverandre. NCC har en uttalt strategi om lønnsom vekst, og det blir vårt hovedfokus, sier Maalen.

Maalen tiltrer sin stilling i NCC Construction etter nærmere avtale.

Konstituert regiondirektør Hege Løe vil fungere i stillingen frem til Maalen er på plass. Løe vil deretter gå tilbake til sin stilling som regioncontroller.

Maalen vil inngå i NCC Constructions ledergruppe.

For ytterligere informasjon:
Administrerende direktør Peter Gjørup, NCC Construction, tlf. +47 452 94 411
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. +47 992 16 785

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2012 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 7,3 milliarder kroner og har rundt 2 500 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.